Водопад Скока до село Калейца (близо до Троян)

Живописният водопад Скока се намира близо до гр. Троян – на по-малко от 10км. от града и близо до село Калейца. Водопад Скока е висок 12 метра, като при падането си, водата образува малък вир със зеленикаво-син цвят на водата, който се използва дори за плажуване – при посещението ни имаше човек с надуваем дюшек вътре, макар че дълбочината е около 4 метра.

Посетихме водопада, докато отивахме да изкачваме връх Богдан от Копривщица, като по пътя преди това посетихме и крепост Состра, която се намира на около 12 км. от водопада. Ако идвате от север – малко преди Троян има отбивка надясно за село Калейца. Преминавате през цялото село, и малко след неговия край има мост, като след него има табела за пътеката вляво за водопада – ето точните координати на изходната точка, където можете да оставите колата си.

Начало на маршрута към водопад Скока

Пътеката е дълга около 200-300 метра, като след нов завой наляво ще Ви отведе до малка поляна с беседки. Оттам имате кратко слизане надолу до реката и ще излезете над самия водопад „Скока“.

Над водопада

След това пресичате реката и поемате по пътека, която след спускане надолу отново ще стигне реката – вече след водопада, който вече се вижда в далечината. Следва още едно преминаване на реката и пътеката ще Ви отведе до самия водопад. Доста е хлъзгаво по камъните при преминаването на реката, така че внимавайте. Макар водопадите да са най-пълноводни през късна пролет, през юлския ден, когато посетихме водопада, също имаше достатъчно вода.

Водопад Скока и езерото под него

Лесната достъпност прави водопад Скока доста посещаван, така че ако имате път в посока Троян – задължително отделете 1 час, за да се насладите на красивата природна забележителност.